یزدفردا  - سارقان افغاني که اعمال مجرمانه خود را در قالب سرقت احشام انجام مي دادند، با هوشياري و عمليات سريع پليس آگاهي استان يزد دستگير و روانه زندان شدند.
به گزارش اداره‌‌ اجتماعي پليس آگاهي ناجا ، سرهنگ طالبي سرپرست پليس آگاهي استان يزد ضمن تاييد اين خبر افزود:

اين سارقان كه با سرقت احشام در شهرستان يزد ضرر و زيان فراواني را به دامداران وارد آورده بودند با در اختيار داشتن يک دستگاه خودرو ابتدا به شناسايي محل نگهداري احشام در مناطق حاشيه اي مي پرداخته و سپس در ساعات آخر شب به محل سرقت مراجعه و پس از شكستن قفل ، احشام را سرقت كرده و به صورت پياده به صحرا و مناطق خلوت منتقل مي‌كردند آنگاه احشام را سوار خودرو كرده و از استان يزد به استان كرمان منتقل مي‌كردند و در آنجا به فروش مي رساندند .

پس از دريافت شکايات و اظهارات اهالي منطقه با توجه به گستردگي حجم سرقتها تيم ويژه اي از کارآگاهان مامور بررسي پرونده شدند و سرانجام پس از ساعتها عمليات شناسايي و تلاش بي وقفه کارآگاهان و اطلاعات محلي، رد پاي سه نفر از سارقان افغاني در اين پرونده ديده شد و با کسب مجوز قضايي و طي يک اقدام ضربتي نامبرده دستگير و پس از انجام بازجوييهاي اوليه به جرم خود اعتراف کردند. در اقدام بعدي كاراگاهان موفق شدند سه نفر ديگر از همدستان آنان را نيز دستگير نمايند و پس از تحقيقات لازم همگي با صدور قرار قانوني راهي زندان شدند .

تلاش پليس آگاهي در شناسايي مالباختگان نيز به بهترين شکل ممکن انجام و بسياري از اين مالباختگان که در مجموع بيش از 200 راس از احشام خود را از دست داده بودند شناسايي شدند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا